بوی تند و تلخ خیانت و طلاق در فیلمها و سریالهای ایرانی/ رشد قارچ گونه آسیبهای اجتماعی زیر سایه تبلیغ و ترویج آنها
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۲۷۴
این روزها از فیلمهای سینمایی گرفته تا سریالهای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون رنگ و بوی خیانت و طلاق حس میشود و از آنجایی که رسانه تاثیرگذارترین راه بر مردم است نمیتوان از تاثیری که این خیانتها و طلاقها بر زندگی مردم دارد چشم پوشید و آن را نادیده انگاشت.
به گزارش برنا؛ یکی از مهم ترن مسائلی که این روزها شاکله خانواده ها را از هم می پاشد موضوع خیانت است امری که باید مورد توجه قرار بگیرد و راه و روش درست زندگی را به خانواده ها آموزش داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جالب است بدانید با توسعه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، گرایش طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه به این سمتوسو رفت اما عدم نظارت دقیق بر ممیزیهای معمول و طبقهبندی سنی مخاطب در این حوزه و همچنین ابعاد اقتصادی و بازار پرمخاطب آن بسیاری از سرمایهگذاران پروژههای فیلم و سریال را باهدف کسب سودهای کلان و بدون ریسک برای سرمایهگذاری در این زمینه ترغیب کرده است ولی پخش مجموعههای نمایش خانگی همواره با چالشهایی همراه بوده است و جای سوال دارد استانداردهای فرهنگی و خطوط قرمز وزارت ارشاد چیست که چرا در سالهای اخیر رشد قارچی سریالهای ضد ارزش و خارج از شئون اخلاقیات و همچنین ترویج خیانت و طلاق را شاهد هستیم؟ سریالهایی که میتواند بنیانهای خانواده را به سمتوسوی ویرانی بکشاند که البته این فقط مخصوص شبکه نمایش خانگی نیست بلکه در فیلمهای سینمایی و حتی سریالهای رسانه ملی نیز دیده میشود و هشدار آسیب شناسان و روانشناسان را به دنبال داشته است. «خشم و هیاهو»، «من مادر هستم»، «عادت نمیکنیم»، «زیرسقف دودی»،«ملی و راههای نرفته»، «عصر یخبندان»، «شب یلدا»،«چهارشنبه سوری»، «دوران عاشقی»، «زندگی خصوصی»،« برف روی کاجها»، «سعادت آباد» در سینما، «میخواهم زنده بمانمم، «میوه ممنوعه»، «یاور»، «شهرزاد»، «ممنوعه»، «همگناه»، «دراکولا» و... در نمایش خانگی و تلویزیون از جمله آثاری هستند که با محور اصلی «خیانت» ساخته شدند و اتفاقا به دلیل داشتن بازیگران سوپراستار و جذاب بسیار پرمخاطب بودند و از مرد و زن و پیر و جوان امکان ندارد این فیلمها یا سریالها را ندیده باشند.
«خشم و هیاهو» روایتی از زندگی یک خواننده مشهور بود که به همسرش خیانت کرد و در نهایت با نقشه ای از پیش طراحی شده همسرش را توسط همان فردی که با او درارتباط بود به قتل رساند، «عصر یخبندان» روایتی ازخیانت یک زن به شوهر است که پس از 13 سال زندگی مشترک و داشتن فرزند به نمایش گذاشته میشود و ماجرای اعتیاد و فریب خوردن به داستان این فیلم می افزاید، «دوران عاشقی» روایتی از زندگی بیتا با بازی لیلا حاتمی و حمید با بازی شهاب حسینی است که خیانت حمید به بیتا و ماجراهای بعد از آن داستان این فیلم سینمایی را شکل میدهد، در «زندگی خصوصی» فرهاد اصلانی در نقش ابراهیم کیانی به همسرش خیانت میکند و وارد رابطه با زنی دیگر به نام پریسا ارتباط برقرار میکند و او را به عقد موقت خود در می آورد، «برف روی کاج ها» داستانی از خیانت در زندگی یک زن و شوهر جوان است که رفتار متقابل هر دو زندگی را به نابودی میکشاند، «سعادت آباد» قصه یک جشن تولد با حضور چند خانواده است که در این میان یاسی با بازی لیلا حاتمی متوجه خیانت همسرش با بازی حامد بهداد میشود و تماس های مکرر همسرش بر این ماجرا صحه میگذارد، «چهارشنبه سوری» روایتی از خیانت یک مرد با بازی حمید فرخ نژاد به همسرش با بازی هدیه تهرانی است که شک و شبهه در داستان ماجرا را به سمتی میبرد که گمان میکنی زن دچار توهم شده است و خیانتی در کار نیست، «شب یلدا» روایتی از زندگی فروپاشیده یک زوج است که که خیانت زن زندگی را به نابودی میکشاند و راه را برای ارتباط همسر با زنی دیگر باز میکند و.... ترویج و ترغیب به «خیانت» در آثار تصویری موضوعی است که بارها هشدار آن اعلام شده و این روزها با افزایش اینگونه آثار این هشدارها قوت گرفته است.
محتوای سینما، تلویزیون و نمایش خانگی ولنگاری تمام عیار است/ کمیسیون فرهنگی مجلس جلوی محتواهای ضدارزش فیلمها و سریالها را بگیرد
علی حیدری، جامعه شناس فرهنگی، آسیب شناس اجتماعی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن انتقاد از محتوای سریالها و فیلمها گفت: قریب به یک دهه است که شبکهی نمایش خانگی کنار سینما و تلویزیون آمده تا گرهای را باز کند اما متأسفانه گرهای را به گرههای فرهنگی قبلی افزوده است درحالیکه این بستر میتواند یک فرصت استثنایی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشد اما عملا به تهدیدی برای متزلزل کردن بنیان خانواده تبدیلشده است.
او افزود: طی سالهای اخیر در سینما و شبکهی نمایش خانگی به ترویج مسائلی چون عشق مثلثی یا مربعی، همباشی و ولنگاری ارتباط بین زن و مرد نامحرم و عادی جلوه دادن آن، موسیقیهای مبتذل، آرایشهای غلیظ و پوششهای ناهنجار پرداخته شده و زندگی اشرافی و پر زرقوبرق در این تولیدات به وفور به چشم میآید بنابراین این روزها سینما، رسانه ملی و نمایش خانگی مروج برهنگی است و جای تاسف دارد پای این ولنگاریها به تلویزیون و رسانه ملی باز شده است برای مثال همین چند روز پیش در یکی از همین سریالها به نام «یاور» به موضوع خیانت پرداخته شد که در آن مقصر تمام عیار را زن و عدم رسیدگی به ظاهرش دانستند که با واکنشهای فراوانی در فضای مجازی نیز روبه رو شد.
حیدری تصریح کرد: واقعیت این است که رگههای نفوذ در شبکهی نمایش خانگی و کلاً در سینمای ایران بهوضوح مشهود است بنابراین از مجلس شورای اسلامی توقع داریم که در بحث تقنین و نظارت در این حوزه ورود پیدا کند و کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد پاسخ بخواهد که سریالها و فیلمهای در حال پخش که سراسر خیانت و طلاق است از چه فیلتری رد میشود و چرا بر محتوای آنها نظارتی صورت نمیگیرد؟
این جامعه شناس در ادامه گفت: متاسفانه محتوای فیلمها و سریالها اصلا قابل توجیه نیست و برای مثال در جشنواره فجر می بینیم که هرسال سطح کیفی، مبنایی و گفتمانی فیلمها رو به افول است و هر روز که میگذرد فیلمهایی با محتوای ضدارزش مانند طلاق، خیانت، روابط خارج از خانواده و ... ساخته میشود و به خورد جوانان میرود.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر یک پازل را در نظر بگیریم درصد بیشتری از این پازل مربوط به رسانهی ملی است و شبکهی نمایش خانگی و سینما باید مکمل آن قرار گیرند درواقع این دو رسانه باید به کمک رسانه ملی بیایند نه اینکه باری بر دوش آن بگذارند. اگر رسانهی ملی توانست ذائقهی مخاطب را به سمت ذائقهای ایرانی و اصیل هدایت کند مخاطب کمکم مطالبه گر خواهد شد و همین باعث خواهد شد تا تغییرات مثبت رخ دهد ولی اگر رسانهی ملی در این راستا کوتاهی داشته باشد این مخاطب به سمتوسوی دیگری خواهد رفت.
حیدری با اشاره به سریالهای پر زرق و برق اخیر شبکه نمایش خانگی که با چاشنی خیانت همراه بودند، گفت: روابط بدون چارچوب و خارج از قاعده از جمله مسائلی است که حتی مخاطبان را هم سردرگم کرده که آیا می توانند این آثار را همراه با فرزندانشان تماشا کنند یا خیر. یکی از این سریالها «ممنوعه» بود که همه ممنوعهها را با خود به همراه داشت. این سریال سبک زندگی اغراقآمیز و کاملاً هنجارشکنانه، از متن جامعه و خانواده ایرانی را بهتصویر کشید، استفاده علنی کوکائین مقابل دوربین و معرفی یک گروه مختلط از دختران و پسران که با روشی شبیه «کارتی پارتی»، پارتنر جنسی خود را انتخاب میکنند، از نشانههای نمایشی ممنوعی بود که در این سریال استفاده شد اما نقطه اوج این مثلث را میتوان در سریال پرمخاطب «شهرزاد» جستجو کرد، جایی که شهرزاد بین قباد و فرهاد گیر افتاده بود و هربار بخشی از عمرش را با عشق به دیگری سپری می کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که دیگر برای مخاطب زردپسند هم خیلی جذاب نبود اگر بخواهم از این سریالها نام ببرم تعدادشان بسیار زیاد است و هرکدام به نحوی به موضوع کریه خیانت پرداختند بنابراین تنها درخواست ما همان ورود مجلس و وزارت ارشاد بر محتوای فیلمهاست تا هرچیزی به خورد مردم داده نشود که در آینده نتوان آن را جمع کرد.
افزایش خیانت در سطح جامعه/ برخی از فیلمها و سریالها روشنگری در راستای خیانت است/کارگردانان و نویسندگان در موضوع آسیبهای اجتماعی از روانشناسان و اهالی رسانه استفاده کنند
آزیتا کشاورز، هیئت علمی دانشگاه و مدیر تیم تخصصی خیانت و طلاق انجمن ازدواج و خانواده در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تاثیر فیلمها و سریالها بر خانوادهها گفت: از آنجایی که شخصا فیلم و سریال زیاد نگاه میکنم معتقدم بسیاری از فیلمهای سینمایی و سریالهای نمایش خانگی در مسیر روشنگری قرار دارند و میخواهند به مردم نشان دهند چه میشود یک رابطه به سرانجام نمیرسد و چه رفتارها و کنشها و واکنشهایی باعث میشود زن و شوهر دچار مشکل شوند بنابراین اینگونه آثار نمایشی را نمیتوان مروج خیانت و طلاق دانست هرچند برخی از این آثار هستند که پیامد منفی در جامعه دارند و بر مردم نیز تاثیر سو میگذارند.
او افزود: فیلم سینمایی «زندگی خصوصی»، «نبات» یا سریال «عاشقانه» به خوبی یک زندگی را روایت میکرد و نشان میداد یک زن و شوهر چگونه در رابطه خود به انتها میرسند و مسائلی چون طلاق و خیانت بینشان ایجاد میشود؛ برای مثال در فیلم «نبات» نشان میداد به دلیل رفتارهای ناکارآمد خانم مانند گریههای بیجا، قهرهای بی مناسبت و... نقش مرد فیلم با بازی شهاب حسینی از ازدواج با او منصرف شده است بنابراین وقتی یک زوج به تماشای این فیلم بنشینند به خوبی میفهمند چقدر تعامل و گفتگو درست حتی هنگام دعوا بین زوجین میتواند در بهبود رابطه موثر باشد بنابراین معتقدم پیامدهای مثبت فیلمها و سریالها بسیار بیشتر از پیامدهای منفی آن است.
کشاورز تصریح کرد: پیشنهاد من به زن و شوهرها این است که هم زیاد فیلم ببینند و هم زیاد کتاب بخوانند البته نه سریالهای ترکی که روابط مثلثی و مربعی را نشان میدهد؛ بلکه فیلمها و سریالهایی که تاریخ زندگی آدمها را نشان میدهد چون باعث میشود با دیدن آن راه حل مشکل زندگی خود را پیدا کنند. آدمها با فیلم دیدن، کتاب خواندن، معاشرت کردن و مسافرت رفتن باید نکات خوب را یاد بگیرند و با پیدا کردن نقاط مثبت در خود، آنها را تقویت کنند.
مدیر تیم تخصصی خیانت و طلاق انجمن ازدواج و خانواده با اشاره به وضعیت خیانت در کشور گفت: مراجعاتی که داریم نشان میدهد میزان خیانت بین زوجین افزایش پیدا کرده است اما این دلیل نمیشود که جامعه در حال حرکت به سمت راه کج است چون به همان اندازه عطش آموزش و یادگیری در مردم بیشتر شده است برای مثال قبلا در کارگاههای مهارت زندگی زناشویی و سکس تراپی افراد بسیار کمتری شرکت میکردند اما با ورود کرونا و افزایش استفاده از شبکههای مجازی مانند واتساپ، کلاب هاوس، اینستاگرام و... مردم بیشتر گوش میدهند و در حال آموزش دیدن هستند.
او افزود: نکته خوبی که این فضاها دارد این است مردم مهارتها و حتی اشتباههای خود را به اشتراک میگذارند تا درس عبرتی برای سایرین شود بنابراین میتوان گفت آموزش بین مردم ما روز به روز در حال افزایش است و به عنوان یک زوج درمان بسیار لذت میبرم وقتی آقایان و خانمها برای حل شدن مشکل خود گام برمیدارند و دوست دارند یاد بگیرند برای تداوم رابطه خود باید چکاری انجام دهند.
کشاورز بیان کرد: فیلمها، سریالها و کتابها یاد میدهند چگونه مشکلات عاطفی، اجتماعی، مالی -ورشکستگی، جنسی و... خود را حل کنیم و بتوانیم راههای درست را امتحان کنیم. حتی کسانی که مشکلات کمی هم دارند گاها از یکدیگر طلاق میگیرند چون راه حلهایشان درست نیست اما امروزه خوشبختانه با آموزشهای زیادی که در انواع و اقسام فضاها ارائه میشود سواد رابطه افزایش پیدا کرده است و این نشان میدهد مردم از پنجره و نگاه بسته به سمت پنجره باز در حال حرکت هستند و حتی میتوان این اتفاق مثبت را ناشی از کرونا دانست که باعث شد مردم در خانه بمانند و بیشتر گوش دهند و مسائل بین خود و همسر و فرزندانشان را مورد واکاوی قرار دهند و من به عنوان یک زوج درمان بسیار از این موضوع خوشحال هستم.
این زوج درمان در ادامه به موضوع تاثیر فیلمها و سریالها بر زندگی زوجین اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من آن دسته از فیلمهای هالیوودی که اکشن است و مردان ایرانی دوست دارند باید مدیریت شود چون به نحوی خشونت را ترویج میدهد و خشن شدن روحیه مرد میتواند بر فرایند جنسی، روابط بین فردی تاثیر بگذارد و زمینه ساز خشونت خانگی شود.
کشاورز ضمن توصیهای به فیلمسازان گفت: به کارگردانان و نویسندگان ایرانی که میخواهند معضلات و آسیبهای اجتماعی را به نمایش بگذارند، توصیه میکنم حتما از روانشناسان، مشاوران و اهالی رسانه استفاده کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن آسیبهای اجتماعی را نشان دهند و درسی به خانوادهها دهند نه اینکه معضلی بر معضلها اضافه کنند.
مدیر تیم تخصصی خیانت و طلاق انجمن ازدواج و خانواده بیان کرد: به طور کلی به عنوان کسی که سالها در این حوزه کار کردم تنها توصیهام به زوجین این است که به کتاب، فیلم، معاشرت و مسافرت به شدت اهمیت دهند چرا که این سه عنصر انسان را میسازد و باعث میشود در زندگی راه حل تعارض را یاد بگیرند.
ورود به محتوای آثار نمایشی اولویت کمیسیون فرهنگی در سال 1400 است/ فیلمها و سریالها مروج فرهنگ لاابالی، خیانت و طلاق شده است/ نمیخواهیم دخالت کنیم، فقط نظارت میکنیم
جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر اینکه ورود به محتوای آثار نمایشی از اولویتهای سال 1400 این کمیسیون است، گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته پرداختن به محتوای آثار نمایش خانگی یکی از اولویتهای سال 1400 کمیسیون فرهنگی است و عزم راسخی برای تصمیم گیری درمورد محتوای سریالها که بیشتر توسط شرکتهای خصوصی ساخته میشوند، داریم چرا که سریالهای شبکه نمایش خانگی زیرمجموعه صدا و سیما نیستند و فقط مجوز پخش خود را از این سازمان دریافت میکنند، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محتوای آنها نظارت کند اما عملا چنین اتفاقی رخ نمیدهد بنابراین در ماههای آینده این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد و به صورت جدی وارد خواهیم شد.
نیک بین تصریح کرد: این روزها به دلیل کم کاری صدا و سیما مردم به سمت شبکه نمایش خانگی کشیده شدند و ذائقه آنها تغییر کرده است، وقتی علت را از صدا و سیما جویا میشویم میگویند بودجه نداریم به همین دلیل کارهای ضعیف میسازیم هرچند که شبکه نمایش خانگی هم خوب است و هیچ مانعی برای ادامه فعالیت آن وجود ندارد اما ریشه مشکل اینجاست که صدا و سیما ضعیف عمل کرده و باعث شده مردم به سمت دیگر کشیده شوند و هیچ تمایلی به آن نشان ندهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در انتقاد از ترویج خیانت و طلاق در سریالها و فیلمها گفت: بارها بارها در سریالهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و سینما دیدیم که «خیانت» و «طلاق» محورهای اصلی آنها هستند و بدتر از آن این است که در برخی از آنها تقصیر را گردن زن میاندازند و کارگردان اصرار دارد بگوید چون زن به خودش نرسیده مردم حق داشته و خیانت کرده است درحالی که کذب محض است و اصلا اینگونه نیست، اگر در واقعیت خیانتی هم رخ میدهد حتما مشکل دوطرفه وجود داشته است.
او افزود: متاسفانه سریالها و فیلمهای ما سراسر از ترویج خیانت، طلاق و فرهنگ لاابالی شده است که باید جلوی آن گرفته شود البته تاکید دارم که ما نمیخواهیم مانع فعالیت شبکه نمایش خانگی شویم اتفاقا معتقدیم باید توسعه پیدا کند اما با محتوای درست و نظارت دقیق.
نیک بین تاکید کرد: ما نمیخواهیم در کار سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دخالت کنیم ما فقط میخواهیم نظارت را تقویت کنیم تا محتوای درست و اصولی به مردم تحویل داده شود و طوری نباشد آثار زیان بار یک فیلم و سریال را در جامعه تماشا کنیم.
محتوای آثار نمایشی؛ تلخ و خیانت یا شیرینی و امید؟!
اینطور که از فیلمها و سریالهای در حال پخش سینما، تلویزیون و نمایش خانگی مشخص است، خیانت، طلاق، شک، آسیبهای اجتماعی، فروپاشی زندگی زناشویی محورهای اصلی آنها تشکیل میدهد و این موضوع میتواند فضای آینده کشور را که از آن به پساکرونا نیز یاد میشود تحت تأثیر خود قرار دهد و آسیبهای اجتماعی جدی به مردم وارد کند. حال باید دید که قرار است چه تصمیمی برای نظارت بر محتوای فیلمها و سریالها گرفته شود؟ تلخی و خیانت یا شیرینی و امید؟!
//انتهای پیام:6
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: آسیب های اجتماعی طلاق خیانت شبکه نمایش خانگی سریال های ایرانی شبکه ی نمایش خانگی محتوای آثار نمایش فیلم ها و سریال ها سریال ها و فیلم ها شبکه نمایش خانگی آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی نمایش خانگی خیانت و طلاق آثار نمایشی نشان می دهد خانواده ها صدا و سیما فیلم ها برای مثال بر محتوای رسانه ملی زن و شوهر ی مخاطب سال ها یک زوج
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهران مدیری در سکوت قهوهاش را میخورد؟
مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاهها را به خود معطوف کرده است.
به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمتهای جدید برنامه مدیری، به مرحلهی تازهای نرسیده اما متوقف هم نشده است.
اختلافنظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامهای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبههایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.
به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح میدهند پروژههایشان را در بیخبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.
در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را میتوان پروژهی جدید مهران مدیری پس از برنامهی «اسکار» دانست؛ رئالیتیشویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران میگذرد.
گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقشهای محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، میتوان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.
هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان میاندازد؛ سریالی که در قالب سیدی و دیوی دی منتشر میشد و به عنوان پرفروشترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسشبرانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.
انتهای پیام